Scoala pentru clientii agentiilor imobiliare-lectia nr 1" CE VREAU SI CAT IMI PERMIT"

Cand mi-am facut un blog nu mi-am propus sa fiu foarte consecventa in scris dar nici sa nu mai deschid aceasta "usa" cu lunile nu mi-am imaginat ca se va intampla. Am avut motive " puternice" si am fost rupta de tot ce inseamna altceva decat "slujba" ( nu indraznesc sa zic afaceri pentru ca atunci cand tragi ca nebunul de fiecare tranzactie in parte si se finalizeaza 1% ...numai afaceri nu sunt astea!). Ce an greu a trecut! 2010 a fost zdrobitor din toate punctele de vedere: piata imobiliara a mers prost, a fost la pragul cel mai de jos din ultimii 4 ani ( spun a fost pentru ca de aproape 3 luni se simte o revenire...sau poate este doar o parere a mea); clienti putini dar foarte pretentiosi ca in gluma aceea "nu-i frumoasa da-i batrana !" Ce se vinde acum ? Se vand case/apartamente de calitate. Cine cumpara acum se bazeaza preponderent pe ce are in cont si mai putin pe banii bancii. In anii de glorie ai pietei imobiliare bucurestene era o situatie ciudata: toti aveau o "larghete" in cheltuirea banilor bancii de parca-i primisera cadou! In anii de criza cand banca a inchis robinetul creditarii si se fac , cum ziceam, achizitii pe bani proprii a crescut exigenta cumparatorilor . Tot timpul am incercat sa ne informam clientii . In putine situatii s-a putut pentru ca romanul este orgolios si irascibil iar la imobiliare( ca si la cele cateva domnii "traditionale" cum ar fi medicina si fotbal ) tot romanul se pricepe. Noroc ca nu ma las usor si cand imi propun sa fac un bine cuiva insist cu riscul ca-l deranjez. Poate ma si aude cineva.
Pentru ca-mi plac clientii informati si seriosi incep o serie de asa zise "mini-cursuri" sau altfel spus "Scoala pentru clientii agentiilor imobiliare" cu scopul clar de a lamuri cum trebuie abordata problema si asta inainte de a ne imprietenii.

Lectia numarul 1: "Ce vreau sa achizitionez si ce bani am"
Este important sa stabilim clar "ce caut" si "pe ce bani ma pot baza" ( bugetul, cum pot obtine suma respectiva si mai ales in cat timp). Daca aceste 2 deziderate nu sunt indeplinite nu incepeti sa asaltati agentiile cu telefoane sau cu e-mailuri . Nu faceti decat sa va istoviti in vizionari lipsite de substanta si de scop, sa va bulversati si mai tare si sa va inscrieti pe lista " clienti neseriosi" din baza de date a agentiilor. Cumparatul de case este ca si cumparatul de haine: nu ma duc prin magazine sa cumpar ... vad eu ce gasesc pe acolo! Caut o anume haina, o culoare, o anume masura , pentru o anumita ocazie si stiu exact cat pot sa cheltuiesc . Daca pentru o rochie lucrurile stau asa de exact de ce pentru o casa este asa o nebuloasa? Unul din zece clienti care ajunge in contact cu un agent imobiliar are cateva probleme nelamurite si cel mai adesea bugetul este mult sub ceea ce -si doreste. Unul din mistere este acela ca traim la portile Orientului ,zona magica , unde toate se negociaza; ce daca am 100000 E, ipotetici de multe ori, poate ca voi gasi o vila in Nordului la banii astia si de ce nu! poate are si 1000 mp de teren! Va anunt dragi cumparatori ca si eu caut , ca si dumneavoastra, PROPRIETATEA IDEALA si inca nu am gasit-o ( si o caut de vre-o 19 ani!). Recomand stimatilor cumparatori o intalnire cu un consultant in care sa se lamureasca, cu maxima sinceritate, posibilitatile reale ; de cele mai multe ori consultantul va va da solutii reale de finantare si va face toate demersurile sa va gaseasca o casa cat mai apropiata de dorinta dumneavoastra; semnati un contract de comision si fiti generosi: un om bine platit sau in cazul nostru " agatat" cu o promisiune generoasa va fi mai interesat sa va rezolve problema decat unul caruia ii oferiti 1% dintr-o "posibila" suma.Atunci cand va angajati nu negociati salariul? Nu incercati sa obtineti maxim? Daca nu obtineti va simtiti la fel de confortabil ca atunci cand nu vi se implinesc cererile?

Lectia numarul 2:"Relatia cu internetul"

Comentarii

Postări populare