Taxe pentru serviciile de cadastru si publicitate imobiliara

Cei care achiziţionează un bun imobil plăteasc taxele aferente serviciilor de cadastru şi publicitate imobiliară.
Începând din 4 ianuarie 2008, cumpărătorii achita pentru intabularea dreptului de proprietate asupra imobilului achiziţionat un tarif ( conform ordinului ministrului internelor şi reformei administrative nr. 371 din 27 decembrie 2007 şi intrat în vigoare în data de 4 ianuarie 2008) urmatoarele taxe:
-persoanele fizice platesc un tarif de 0,15% din valoarea din act, dar nu mai puţin de 100 de lei.;
-cumpărătorul persoană juridică achita 0,5% din valoarea din act;
- cumpărătorii care şi-au ipotecat bunul achiziţionat achita pentru înscrierea ipotecii 100 de lei + 0,1% din valoarea consemnată în contractul de vânzare-cumpărare;
-rectificarea limitelor unui imobil sau modificarea suprafeţei se tarifează cu 120 de lei;
- prima înregistrăre a imobilelor în cartea funciară se taxeaza cu 120 lei;
-consultarea cărţii funciare sau a documentelor din arhivă se tarifează cu 5 lei, respectiv 60 de lei;
- extras de carte funciară costă 20 de lei (n.r. - pentru informare), respectiv 40 de lei (n.r. - pentru autentificare).
De la 1 ianuarie 2008, sumele încasate de către notari pe tranzacţiile imobiliare sunt virate în totalitate către bugetul de stat. Până la 31 decembrie 2007, 10% din aceste sume erau direcţionate către Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), 40% - către bugetul de stat, iar 50% - către bugetul local. .
În urma modificării Codului Fiscal, cota de 10% ce revenea ANCPI din impozitul pe tranzacţii a fost anulată.
Impozitului pe care vânzătorul trebuie să-l achite în momentul înstrăinării unui bun imobil rămâne neschimbat.

Comentarii

Postări populare