LECTIE DESPRE DIFERENTA DINTRE" A TE BAGA IN SEAMA SI A FI BAGAT IN SEAMA"

Expresile "a te baga in seama"  si " a fi bagat in seama" imi  sunt cunoscute si le folosesc din copilarie . Si pentru ca mi-a placut  sa transmit copilului meu cate ceva din ceea ce stiu, cand era fetita mea mica, incercam sa-i explic in fel si chip sensul acestor expresii si diferenta dintre ele...nu stiu daca am reusit pentru ca atunci nu aveam asa multe instrumente prin care sa exemplific ca acum. Azi,  internetul si " bloggingul" imi ofera vaste posibilitati ca  sa-i explic copilei mai eficient. Nu sunt convinsa ca mai trebuie...cred ca a afalat ea ce inseamana asta dar, pentru ca nu-mi place sa las o treaba neterminata, voi incerca sa-i dau cateva exemple din scrierile nepretuite ale diversilor asa zisi "bloggeri" care "se baga in seama"  dar care nu sunt " bagati in seama" de nimeni.. Eu cred ca de disperati ce sunt isi posteaza singuri comentarii si-si raspund cum cred ei mai bine . Mai lipseste sa se mangaie pe crestet si sa-si zica ( de exemplu) " bravo cum l-o chema". Cu sigurata nu sunt malitioasa daca la asta te gandesti...nu sunt nici curioasa din fire, nu am nici timp sa citesc ce scriu diversi inchipuiti cu ifose de scriitori sau de analisti dar sunt, ca sa zisc asa, bagata in seama de altii si primesc zilnic link-uri de la prieteni; unele sunt interesante altele  au o soarta trista dar meritata pentru ca sunt stupide. Zilele trecute am stat acasa sa astept un domn frigotehnist ( este lesne de inteles de ce) . De plictiseala urmaream link-urile pe telefonul mobil, dimensiune de scris....imposibil de citit; vad un link catre un blog al unei persoane cu aspect porcin...parca-mi era cunoscuta fata...dar ,culmea, nu reusec sa-l vad ca suna un client si uit; azi ajung la birou si regasesc e-mailul si mutra porcina si lesin de ras .Voua nu va dau link-ul ca ar insemna sa bag in seama ipochimenul , l-am trimis doar fiicei mele ca sa termin treaba inceputa acum 20 de ani ( de! mai bine mai tarziu decat niciodata!). Voua va dau doar cateva indicii: "portal imobiliar cu staif care  baga in seama diversi ratati nu se stie de ce si in ce scop ... ( a nu se intelege ca toti bloggerii de acolo sunt in aceeasi oala. Unii chiar au ce spune si au si har.Altii...vai !!!!). Acolo vezi explicatia diferentei dintre " a te baga in seama" si " a fi bagat in seama". Fata mea a citit si mi-a spus " mama acum inteleg perfect diferenta".

Comentarii

Postări populare