COMPORTAMENTE DE CRIZA

Nedorita cadere a pietei imobiliare are multe parti bune. Intre altele a cernut ,din plin, operatorii din piata imobiliara ; cu ani in urma am cunoscut un carciumar care facea aceasta meserie de o viata ; avea un restaurant de cartier cu nume superb "Gradina cu nuci". L-am cunoscut vara cand toate terasele merg din plin si mi-am exprimat admiratia pentru cum facea el traba asta. Filosof ,ca orice roman, mi-a replicat "lasa doamna ca nu acum vedem cine e bun si cine nu ci la primavara. Cine trece de iarna este circiumar adevarat!Si a avut dreptate. Asa este si in imobilaire "cine trece de iarna afacerilor imobiliare este cu adevarat agent ". Inca o parte buna a acestei crize: a oferit mult timp liber celor care au din ce sa traiasca. Daca nu ai clienti ce poti sa faci? Te gindesti,creezi noi strategii de atragere si satisfacere a clientilor etc . Este interesant ceea ce am constatat. In ultima vreme mi-am dedicat mult timp cunoasterii in amanunt a bazei de date . Avem in portofoliu peste 5000 de oferte dintre care aproximativ 2500 active, preponderent oferte de inchiriere. Pentru ca in ultima vreme acest segment a suferit cele mai rapide transformari acestea sunt cele pe care le investighez permanent. Scriu clientilor e-mailuri,ii sun ,le cer date ,completez, fac permanent oferte celor care cauta sa inchirieze.Recunosc ca cel mai mult imi plac inchirierile rezidentiale desi in timp am facut cei mai multi bani din vinzari de terenuri . Ce constat?
-A crescut gradul de cooperare al proprietarilor ceea ce te face sa lucrezi cu drag ofertele /oferta acelui client. Vin in intampinarea agentilor cu fotografii executate profesional ,schite, detalii complete si mai ales semneaza contractele de colaborare. Se pare ca aceasta criza a demonstrat ca si proprietetile foarte bune si cu pret corect se tranzactioneaza mai repede si in conditii mai avantajoase tot prin agentii ; cele cu mici bubite in cap au nevoie nu numai de specialisti in vinzari care sa reuseasca sa le gaseasca partile bune pe care sa le promoveze si sa argumenteze bazindu-se pe avantajele oferite (au nevoie si de ceea ce se cheama marketing ingenios) dar au nevoie si de noroc.
Cu un an in urma cum recitai textul cu" agentia imobiliara" cum se acrea vocea si din secunda urmatoare incepeai slalomul printre mitocaniile si duritatile verbale. Multi si acum se comporta de parca-ti fac o favoare. Ma tot intreb de ce nu procedeaza cei care nu agreaza colaborarea cu agentiile imobiliare ca cineva care mi-a raspuns ieri la un e-mail " buna ziua se mai vinde dar nu colaboram cu agentii imobiliare" Aproape ca-mi venea sa-l rog pentru ca ,desi ma refuza ,politetea mi-a inmuiat sufletul . Pacat, era un om educat de care aveam nevoie !
-Alta ctegorie de clienti a dat in excese : te suna si te piseaza de parca tu nu ai interes sa se tranzactioneze proprietatea lui... de doua trei ori pe saptamana. Cand gasesti clientul...surpriza: incep mofturile si-i freaca si aceluia creerii cum a facut si cu agentul.
-Altii isi creaza ei o strategie de atragere a clientilor prin micsorarea pretului dar intentionat "uita" anumite cheltuieli care se adauga la pret/chirie si pe care le scot din maneca atunci cand clientul zice "da".
-Unii clienti-proprietari si-au retras ofertele sperand ca in anul viitor piata imobiliara va reveni la cote mai bune.Nu spun ca in sufletul meu nu ma rog ca piata sa revina la nivelul lui 2006 sau 2007 dar ratiunea ma impiedica sa ma iau prea in serios.
Am facut aceste comentarii pentru ca simteam ca-i nedreptatesc pe proprieteri ne facand o analiza a comportamentului lor "de criza".....oricum noi ii iubim si incercam sa le gasim clienti mai ales ca aceasta iubire trece direct prim burtica.Asta ca sa nu sune prea critic totul.
In schimb cumparatorii/posibilii chiriasi ce fac? Devin tot mai agresivi si mai nazurosi De ce? Pentru ca au de unde alege.Ei sunt putini iar ofertele garla ...dar scumpe pentru buzunarul firav al celor care acceseaza Prima Casa.Firavi dar aroganti.Cei care cauta prorietati scumpe insa raman la un comportanent condescendent,indatoritor in general si te obliga la similitudine comportamentala.
Concluzia:criza a scos la iveala noi "valente" ale relatiei agent-client.

Comentarii

Postări populare